Mussa Kussa - Libyens "Bagdad Bob"


I ett brev till FN kräver Libyen att säkerhetsrådet häver sanktionerna mot Muammar Gaddafi, liksom mot hans närmast krets av medarbetare och anhöriga.

Utrikesminister Mussa Kussa skriver att sanktionerna är förbluffande och ska avbrytas i väntan på att sanningen fastställts (läs: alla råttor är döda).
Han är upprörd och tillbakavisar att regimen skulle ha gjort sig skyldig till människorättsbrott. Han menar att man använt minsta möjliga våld (läs: flygangrepp) mot extremister och terrorister (läs: oppositionen).

Vi som minns kriget i Irak, associerar lätt till "Bagdad Bob" som med pinsam emfas tillbakavisade alla beskrivningar av läget i Irak.

Aftonbladet Göteborgsposten

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-13 @ 02:26:17
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0