Europaliberalen 1: Ja till Europa

År 2009 blir ett viktigt år. Först val till europaparlamentet den 7 juni och senare får vårt land ta sig an ordförandeskapet.
Vid folkpartiets riksmöte nyligen, var det därför focus på Europa och Eu.
Marit Paulsen, vår toppkandidat, belyste och ifrågasatte flera konstiga saker som gäller mat och matproduktion.

I en artikel, i Fri Köpenskap, säger Marit:
"Jag tror inte på att EU behöver särskilt många nya lagar - möjligen justering av de befintliga - men däremot behövs en otrolig skärpning av kontrollsystemen.
Kommer jag tillbaka till parlamentet, så ska jag koncentrera mig kring kontrollen av den information som konsumenten får.
Det som finns i paketet ska stå i deklarationen - det som står på paketet ska ovillkorligen finnas i paketet - aldrig mer, aldrig mindre."
Det blir bra för jord, mat, konsumenter och djur när Marit kommer till Bryssel.
Att ställa krav är att bry sig. ♥
Marit Paulsens webbplats 

I dag, den 15 mars, är det traditionsenligt Internationella konsumentdagen.
I år uppmärksammar den Europeiska unionen denna dag med en särskild kampanj
                                         "Du har rättigheter - Utnyttja dem!"
Kampanjens mål är att Europas konsumenter ska få mer kunskap om,
att deras rättigheter gäller i hela EU.

Konsument Europa    Svenska Dagbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0