Mördaren mitt i bland oss

En mördare har avslöjats. Tack vare en privatperson. Polisen kunde inte lägga pusslet, trots att bitarna fanns där. Jag blir så förvånad över den brist på organisation som kommit i dagen. Finns det inte rutiner för dokumentation och påminnelser? Finns det ingen databas där uppgifter om svåra brott matas in och där man sedan kan söka och matcha uppgifter?
Finns det inga "polisspindlar" ute i näten som reagerar?
Tyvärr måste jag säga att mitt förtroende för polisen, under senare år, har minskat.
 
Hur kunde mördaren i Dalarna röra sig så fritt, han var ju återfallsförbrytare. Med den "problematiken" som han hade i bagaget, så borde någon typ av övervakning skett. Sexualbrottslingar är svåra att rehabilitera (fick han någon form av behandling??) och allmänhetens säkerhet ska värderas högre än brottslingens behov.
En ofattbar tragedi, en liten flicka finns inte mer.
image114
Men jag finns här och kräver att rättsväsendet skyddar medborgarna. Ändra lagar om det behövs, inför nya rutiner, låt inte rättspsykiatrin ensamma fatta beslut om "frigång" (tyvärr litar jag inte heller på dem - för många missar).


Dagens Nyheter    Expressen    Svenska Dagbladet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0