Vilket Folkparti vill vi ha?

image2
Jag vill ha ett Folkparti som är liberalt, inte ett "Moderaterna light". Jag vill ha folkpartister, som inte springer in i högerfållan och som till varje pris skall privatisera och "knoppa av". Jag vill inte jaga sjukskrivna och förtidspensionerade. Jag tycker att de snabba och negativa förändringarna  för arbetslösa var fel. Det är alltför många inom de borgerliga partierna, som vet för lite om hur människors verklighet kan se ut.
Jag vill naturligtvis ha bra socialförsäkringssystem, men med bra kontrollfunktioner. Vi betalar alla till välfärden och då skall vi inte slösa med pengarna. Under sossarnas styre, rann pengar ut ur systemen till ingen nytta. En massa byråkrati, konstiga myndigheter och organisationer. Hur mycket pengar har inte försvunnit i SIDA!
Jag tror att den borgerliga regeringen, kan göra bra insatser för att använda skattebetalarnas bättre.
Vi måste betona att Folkpartiet är ett socialliberalt parti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0